Regulamin Sklepu Internetowego „lifeaid.pl”
Niniejszy regulamin obowiązuje od 28 marca 2024r.
I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym za pośrednictwem strony internetowej www.lifeaid.pl przez Life Aid Sp. z o.o. (ul. Fortunny 3A, 01-339 Warszawa (Bemowo)
NIP 5272859242, KRS 0000741553) – dalej jako: „Sprzedający”, oraz świadczenia usług nieodpłatnych drogą elektroniczną przez Sprzedającego (prowadzenie konta, dodawanie opinii, newsletter).
2. Kontakt ze Sprzedającym można uzyskać:
- Telefonicznie pod numerem telefonu 533 666 776 (koszt połączenia zgodny z aktualną taryfą operatora),
- Pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: shop@lifeaid.pl,
- Pocztą tradycyjną pod adresem: ul. Fortunny 3A, 01-339 Warszawa (Bemowo).
II. Definicje
1. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
2. Klient (Klienci) – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym, oraz na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną i z którym zawarta może być Umowa Sprzedaży;
3. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
4. Przedsiębiorca indywidualny – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
5. Produkt – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, fabrycznie nowa, wolna od wad fizycznych i prawnych, legalnie wprowadzona na rynek polski oraz odpowiadająca właściwym normom, posiadająca przeznaczenie wyłącznie na użytek cywilny, nie stanowiąca produktu podwójnego zastosowania oraz nie będąca towarem o znaczeniu strategicznym w rozumieniu obowiązujących przepisów praw;
6. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu Internetowego prowadzonego pod adresem www.lifeaid.pl;
7. Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem www.lifeaid.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie, zawrzeć Umowę Sprzedaży oraz uzyskać usługi nieodpłatne drogą elektroniczną świadczone przez Sprzedającego;
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży;
9. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
III. Korzystanie ze Sklepu Internetowego
1. Zamówienia realizowane są na terytorium Polski.
2. Ceny Produktów podane w Sklepie Internetowym, jak również opisy i specyfikacje Produktów, stanowią jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
3. Sprzedający informuje, iż w różnych krajach mogą być określone wymogi prawne dotyczące posiadania, użytkowania i zakupu niektórych spośród Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym.
4. W przypadku Zamówienia spoza granic Polski lub podróży z zakupionym w Sklepie Internetowym Produktem, odpowiedzialność posiadania, użytkowania określonych kategorii Produktów oraz odpowiedzialność znajomości lokalnego prawa i obowiązek jego przestrzegania spoczywa na Kliencie.
5. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte w Sklepie Internetowym należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu Internetowego użyte są w celach informacyjnych.
6. Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet.
7. Klient akceptuje, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klienta przez osoby nieuprawnione, dlatego Klient powinien stosować właściwe środki techniczne co najmniej ograniczające wskazane wyżej zagrożenia. W powyższym celu Klient powinien stosować w szczególności programy antywirusowe i chroniące tożsamość w sieci Internet.
8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta, zawarcia Umowy Sprzedaży, korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz założenia przez Klienta konta w Sklepie Internetowym, jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką prywatności, akceptacja ich postanowień oraz zobowiązanie do ich przestrzegania.
9. Podstawą do złożenia Zamówienia jest uprzednie założenie przez Klienta konta w Sklepie Internetowym na podstawie adresu e-mail, z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego wypełnionego przez Klienta.
10. Po przesłaniu poprawnie wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje drogą elektroniczną, na adres poczty e-mail podany w formularzu rejestracyjnym, potwierdzenie rejestracji konta w Sklepie Internetowym. Z chwilą utworzenia konta i umożliwienia Klientowi dostępu do konta, pomiędzy Sprzedającym a Klientem zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną dotycząca prowadzenia konta. Z chwilą utworzenia konta Klient uzyskuje możliwość dokonywania zmian podanych podczas rejestracji.
11. Klient automatycznie korzysta z opcji zapamiętania jego danych przez serwis www.lifeaid.pl z wykorzystaniem, którego prowadzony jest Sklep Internetowy, w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient otrzymuje login i hasło niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalonych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia go przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
12. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z Systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedający w celu realizacji zakupów w Sklepie Internetowym, oraz do korzystania ze Sklepu Internetowego, wymagane jest posiadanie:
1) aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
2) urządzenia podłączonego do sieci Internet,
3) nowoczesnej przeglądarki internetowej w najnowszej dostępnej wersji np.: Internet Explorer w wersji 8.0 lub nowszej z włączoną obsługą Java Script i Cookies lub Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies lub Mozilla, Google Chrome w wersji 10 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
13. Odpowiedzialność za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez Klienta sprzętem komputerowym lub urządzeniem końcowym oraz Systemem teleinformatycznym, a Sklepem Internetowym, spoczywa wyłącznie na Kliencie.
14. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
IV. Składanie zamówień
1. Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są podane w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy.
2. Cena Produktu uwidoczniona w Sklepie Internetowym jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
3. Sprzedający w sposób jednoznaczny informuje Klienta o cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach cen Produktów. Obok informacji o obniżce ceny Produktu, Sprzedający uwidacznia najniższą cenę tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedający uwidacznia najniższą cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia przedstawienia tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
4. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
5. Zamówienia przyjmowane są przez stronę internetową www.lifeaid.pl z wykorzystaniem której prowadzony jest Sklep Internetowy.
6. Zamówienia poprzez stronę internetową Sklepu Internetowego (www.lifeaid.pl) można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku.
7. W celu złożenia oferty nabycia Produktu Klient składa Zamówienie. Zamówienie składa się poprzez wypełnienie dedykowanego formularza Zamówienia znajdującego się w zakładce Zamówienia.
8. Zamówienie określa następujące dane: listę zamawianych Produktów wraz z ilością oraz ceną każdego Produktu, łączną kwotę Zamówienia wraz podatkiem VAT, wybraną przez Klienta metodę dostarczenia Zamówienia wraz z ceną wybranej metody, wybraną przez Klienta metodę dokonania płatności za składane Zamówienie, podsumowanie wartości Zamówienia, na które składa się wartość zamawianych Produktów, wartość sposobu dostarczenia Zamówienia oraz wykaz należnych podatków z uwzględnieniem stawek podatku VAT. Zamówienie zawiera także dane rozliczeniowe Klienta: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres email, oraz dane teleadresowe niezbędne do poprawnego doręczenia Zamówienia. W przypadku, gdy dane w Zamówieniu są niekompletne i/lub nieprawidłowe, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
9. Zamówienie uznaje się za prawidłowo złożone, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz Zamówienia i poda prawidłowe dane do Zamówienia.
10. Klient, który chce dokonać zakupu Produktu w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, oprócz podania danych wskazanych w ust. 8 powyżej, zobowiązany jest do podania swojej firmy (pełnej nazwy prowadzonej działalności) oraz numeru identyfikacji podatkowej (NIP). W takiej sytuacji Klient otrzyma fakturę VAT będącą dokumentem potwierdzającym sprzedaż ze wskazaniem NIP. W przypadku, gdy Klient dokona zakupu Produktu bez wskazania powyższych danych (firma, NIP), wówczas po wystawieniu dokumentu sprzedaży nie będzie możliwości uzupełnienia dokumentu o dane związane z prowadzoną przez Klienta działalnością gospodarczą.
11. Klient składający Zamówienie na stronie internetowej Sklepu Internetowego (www.lifeaid.pl), kompletuje Zamówienie wybierając Produkt, którym jest zainteresowany i dodaje do Koszyka, przez wybór polecenia „Dodaj do koszyka”. Klient po skompletowaniu całości Zamówienia i wskazaniu formy płatności a w odniesieniu do Produktu – także sposobu dostawy, składa Zamówienie przez wysłanie formularza Zamówienia do Sprzedającego, wybierając przycisk „Kupuję i płacę”. Każdorazowo przed złożeniem Zamówienia do Sprzedającego, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Produkt i dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży zawartą ze Sprzedającym, jak również Klient oświadcza poprzez zaznaczenie dedykowanej ikony, że zapoznał się z Regulaminem i Polityką prywatności, oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Przed złożeniem Zamówienia do Sprzedającego, Klient może także oświadczyć, poprzez zaznaczenie dedykowanej ikony, czy chce otrzymywać newsletter.
12. Po prawidłowym złożeniu Zamówienia przez Klienta, Sprzedający wysyła na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia informację o złożonym zamówieniu.
13. O zatwierdzeniu Zamówienia i przyjęciu go do realizacji Sprzedający poinformuje Klienta osobną wiadomością e-mail, która zawiera:
a) potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
b) druk odstąpienia od umowy,
c) niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
Z chwilą poinformowania Klienta o zatwierdzeniu Zamówienia (będącym oświadczeniem Sprzedającego o przyjęciu oferty Klienta) i przyjęciu go do realizacji, między Klientem a Sprzedającym zawarta zostaje Umowa Sprzedaży z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
14. W przypadku, gdy realizacja Zamówienia nie będzie możliwa, Sprzedający przed potwierdzeniem Klientowi zatwierdzenia Zamówienia i przyjęciu go do realizacji jest uprawniony do odmowy realizacji Zamówienia, o czym Sprzedający poinformuje Klienta wiadomością e-mail.
15. Z zastrzeżeniem ust. 16 poniżej, Klient w procesie składania Zamówienia może wyrazić wolę otrzymania paragonu fiskalnego lub faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej.
16. Sprzedający w zakresie, w którym nie jest zwolniony z obowiązku wystawienia paragonu fiskalnego dokumentującego transakcję, ma prawo przekazać Klientowi paragon fiskalny w formie elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę. Jeżeli Klient żąda od Sprzedającego wystawienia faktury VAT, to Klient wyraża zgodę, aby została ona przesłana na podany przez Klienta podczas składania Zamówienia adres e-mail. Dla zachowania bezpieczeństwa danych, dostęp do faktury VAT może być zabezpieczony przez techniczne sposoby uwierzytelniania.
V. Dostawa, koszty i termin wysyłki
1. W ramach realizacji Umowy Sprzedaży Zamówienie wysyłane jest pod adres wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia. Sklep Internetowy poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu Zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
2. Zamówienie dostarczane jest za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm kurierskich. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany firmy kurierskiej, w tym także po złożeniu Zamówienia przez Klienta. Istnieje możliwość odbioru osobistego w punktach odbioru wskazanych przez Sprzedającego.
3. Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym przy Zamówieniu na stronie internetowej www.lifeaid.plz wykorzystaniem której prowadzony jest Sklep Internetowy i w jego podsumowaniu, co uzależnione jest od dostępności Produktu. Jest to orientacyjny czas dostawy i dotyczy on Zamówień z opcją przesyłki „za pobraniem” lub opłaconych za pośrednictwem systemu PayU. Przy wyborze płatności „przelew na konto Sprzedającego” należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym (zwykle 1-2 dni robocze).
4. Klient jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w cenniku transportu. Klient może zapoznać się z cennikiem w każdej chwili klikając w link „Formy oraz czas dostawy”.
5. Dostawa Zamówień odbywa się w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
6. Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć zakupiony przez Klienta Produkt bez wad.
7. Koszt dostawy Zamówienia w całości pokrywa Klient.
8. W momencie przekazania Zamówienia firmie kurierskiej Klient zostanie powiadomiony o tym poprzez wysłanie informacji elektronicznej na konto Klienta oraz na e-mail Klienta. Klient może śledzić stan swojego Zamówienia poprzez kliknięcie w link zawarty w wiadomości elektronicznej potwierdzającej Zamówienie.
9. Z zastrzeżeniem pkt XIV Regulaminu, zaleca się, aby Klient zbadał dostarczoną mu przesyłkę zawierającą zamówiony Produkt w momencie dostawy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od firmy kurierskiej realizującej dostawę Zamówienia spisania stosownego protokołu uszkodzenia, zawierającego co najmniej opis ubytku lub uszkodzenia Produktu.
10. Zaleca się, aby Klient odbierając przesyłkę z Zamówieniem pokwitował jej odbiór w obecności kuriera z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym, albo że przesyłka nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
11. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń zawartości przesyłki po odjeździe kuriera, Klient powinien skontaktować się z firmą kurierską (dane do firmy kurierskiej znajdują się w zakładce „Formy oraz czas dostawy”) i poprosić o ponowny przyjazdu firmy kurierskiej w celu spisania protokołu uszkodzenia. Z powyższej możliwości można skorzystać w terminie 7 dni od dnia odebrania przesyłki.
12. Osobistego odbioru Zamówienia Klient może dokonać w punktach odbioru określonych w „Formy oraz czas dostawy”, we wskazanych tam godzinach otwarcia, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedającym terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail). Termin odbioru Produktu z wykorzystaniem tej możliwości nie może być dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia otrzymania przez Klienta na podany przez niego adres e-mail wiadomości elektronicznej z informacją, że Produkt jest gotowy do odbioru. W sytuacji, gdy Klient nie odbierze osobiście zamówionego Produktu w terminie wskazanym powyżej, Sprzedający wezwie Klienta do odbioru i wyznaczy w tym celu dodatkowy termin 7 dni na dokonanie czynności odbioru, pod rygorem, że w przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu Sprzedający będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. W przypadku odstąpienia przez Sprzedającego od Umowy Sprzedaży, zgodnie z powyższym zastrzeżeniem, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
VI. Płatności
1. Bezpośrednio przed złożeniem przez Klienta Zamówienia, Sprzedający informuje Klienta o łącznej cenie Produktu oraz wszelkich dodatkowych opłatach, w tym za dostawę.
2. W trakcie procedury Zamówienia Klient jest informowany o dostępnych sposobach płatności, których wybór dokonywany jest przez Klienta. Po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji Klient zobowiązany jest do uiszczenia płatności na rzecz Sprzedającego.
3. Na każdy zakupiony Produkt wystawiamy paragon lub fakturę VAT w formie elektronicznej wystawianej zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku. Na życzenia Klienta bezzwłocznie wystawiana jest faktura VAT w formie tradycyjnej. Jeżeli Klient dokonuje zakupu Produktu jako przedsiębiorca, powinien zaznaczyć tę okoliczność w Zamówieniu i wskazać wymagane dane podmiotu, na który ma być wystawiona stosowna faktura VAT.
4. Płatność za Zamówienie może nastąpić:
1) za pobraniem (przy odbiorze Zamówienia) – ta metoda płatności umożliwia Klientowi dokonanie zapłaty w momencie dostarczenia zakupionego Zamówienia. Przystąpienie do realizacji Zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po potwierdzeniu przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji. Ta forma płatności jest niedostępna w przypadku, gdy łączna cena zamawianych Produktów bez kwoty podatku (netto), przekracza kwotę 4 500 zł; lub
2) za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU – przystąpienie do realizacji Zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po potwierdzeniu przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji i uznaniu rachunku bankowego Sprzedającego; lub
3) przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedającego („przelew na konto Sprzedającego”) – przystąpienie do realizacji Zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego. Przelewu środków trzeba dokonać w terminie 5 dni roboczych od dnia potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji. W przypadku, gdy w wyżej wskazanym terminie Klient nie dokona płatności, Sprzedający wezwie Klienta do zapłaty i wyznaczy w tym celu dodatkowy termin 5 dni na dokonanie zaległej płatności, pod rygorem, że w przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu Sprzedający będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. W przypadku odstąpienia przez Sprzedającego od Umowy Sprzedaży, zgodnie z powyższym zastrzeżeniem, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
5. Jeżeli w ramach jednolitej gospodarczo transakcji o wartości przekraczającej kwotę 15 000 zł Klient dokona zakupu jako przedsiębiorca będący podatnikiem VAT, w tym Przedsiębiorca indywidualny będący podatnikiem VAT, co najmniej jednego z towarów wskazanych w załączniku nr 15 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., wówczas transakcja taka będzie podlegała szczególnemu rozliczeniu w obszarze podatku od towarów i usług (tzw. mechanizm podzielonej płatności). W takim przypadku Klient zostanie automatycznie powiadomiony przez Sklep Internetowy o zasadach rozliczenia transakcji i dalszych krokach.
VII. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży oraz zwrot Produktu
1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą indywidualnym może odstąpić od Umowy Sprzedaży składając Sprzedającemu wyraźne oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone w szczególności pisemnie na adres Sprzedającego oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail na adres Sprzedającego: shop@lifeaid.pl.
2. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedającemu, jak i Klientowi (Konsumentowi lub Przedsiębiorcy Indywidualnemu), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
3. Z prawa, o którym mowa w ust. 1 powyżej, można skorzystać w terminie 14 (czternastu) dni od daty wejścia w posiadanie Zamówienia przez Klienta, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od wejścia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów, a dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. W celu zachowania terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy, że Klient wyśle wyraźną informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia przed upływem ww. 14-dniowego terminu.
4. W sytuacji, gdy Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedający potwierdził Zamówienie na Produkt, oferta zawarcia Umowy Sprzedaży przestaje wiązać.
5. W sytuacji, gdy Klient skorzysta z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną (poprzez e-mail), Sprzedający prześle Klientowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną (poprzez e-mail).
6. W przypadku skutecznego odstąpienia przez Klienta od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedający zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Zamówienia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Sprzedający zastrzega prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Zamówienia lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument oraz Przedsiębiorca indywidualny ma obowiązek zwrócić lub odesłać Zamówienie Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu na adres Sprzedającego przed upływem tego terminu.
9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Zamówienia w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży.
10. Jeśli ze względu na swój charakter Zamówienia nie może zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą, Sprzedający informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę indywidualnego o kosztach zwrotu rzeczy w serwisie www.lifeaid.pl z wykorzystaniem którego prowadzony jest Sklep Internetowy.
11. Zamówienie musi być zwrócone lub odesłane Sprzedającemu w stanie niezmienionym, nienaruszonym i kompletnym, mieć wszystkie elementy opakowania, posiadać pełne wyposażenie i akcesoria, wszelką dokumentację, ulotki itd., a ponadto być zapakowany w oryginalne opakowanie w sposób zapewniający bezpieczny transport.
12. Zwracane lub odsyłane Zamówienie musi być należycie zabezpieczone, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
13. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą indywidualnym ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
14. Zgodnie z obowiązującym prawem, prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy indywidualnemu w szczególności w odniesieniu do umów:
1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy indywidualnego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
4) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
5) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
6) w której przedmiotem świadczenia jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
7) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy indywidualnego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedający przekazał Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu potwierdzenie.
VII. Rękojmia, gwarancja, zwrot Produktu
1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Klienta , jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
2. Jeżeli Produkt ma wadę, Klient, realizując swoje uprawnienia z rękojmi, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie spełnił obowiązku wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient jest uprawniony, zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady, żądać wymiany Produkt na wolny od wad albo zamiast wymiany Produkt żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów, o czym mowa powyżej, uwzględnia się wartość Produkt wolnego od wad, rodzaj i charakter stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie byłby narażony Klient gdyby wybrano inny sposób zaspokojenia.
3. W sytuacji, jeśli Klient, w ramach rękojmi, żąda wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady, Sprzedający jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
4. Sprzedający może odmówić przyjęcia i realizacji żądania Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu wadliwego z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z alternatywnie możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany Produktu wadliwego ponosi Sprzedający.
5. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres Sprzedającego. W wypadku Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą indywidualnym, koszt dostarczenia pokrywa Sprzedający. Produkt musi być dostarczony Sprzedającemu w stanie kompletnym, posiadać pełne wyposażenie i akcesoria, a ponadto być zapakowany w oryginalne opakowanie w sposób zapewniający bezpieczny transport. Dostarczany w ten sposób Produkt musi być należycie zabezpieczony, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
6. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch (2) lat od wydania Produktu Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W wyżej wymienionym terminie Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Produktu. Jeżeli Klient zażądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady Produktu.
7. Sprzedający nie jest gwarantem Produktów. Produkty sprzedawane przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym są objęte gwarancją udzieloną przez producenta Produktu. W wypadku Produktów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana w Sklepie Internetowym w opisie danego Produktu.
8. Sprzedający wydaje Klientowi wraz z Produktem dokument oświadczenia gwarancyjnego, które posiada formę papierową lub zapisane jest na innym trwałym nośniku, które Sprzedający otrzymał od producenta Produktu będącego gwarantem.
9. Dokument gwarancyjny określa obowiązki producenta Produktu będącego gwarantem i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy zakupiony Produktu nie ma właściwości określonych w tym dokumencie. Dokument gwarancyjny zawiera podstawowe informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, w szczególności nazwę i dane kontaktowe gwaranta, czas trwania gwarancji i terytorialny zasięg jej obowiązywania, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady.
10. Gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz Przedsiębiorcy indywidualnego, wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., które przysługują Konsumentowi oraz lub Przedsiębiorcy indywidualnemu.
VIII. Reklamacje dotyczące Produktu
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym, z tytułu braku zgodności Produktu z umową, są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedającego wobec Klienta niebędącego Konsumentem ani Przedsiębiorcą indywidualnym (tj. osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej a posiadającą zdolność do czynności prawnych), wynikają z przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady.
3. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedającego lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
4. Wszelkie reklamacje związane z wadami Produktu lub uszkodzeniami Produktu powstałymi podczas dostawy, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedającego lub w formie wiadomości elektronicznej e-mail na adres: shop@lifeaid.pl.
5. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
6. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym, Sprzedający odpowiednio:
1) pokrywa koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu,
2) pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu,
3) obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy indywidualnego o obniżeniu ceny,
4) w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę indywidualnego – Sprzedający zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Klienta zwracanego Produktu lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym podpunkcie, Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Produkt do Sprzedającego na koszt Sprzedającego.
8. Jeżeli Sprzedający stwierdzi, że informacje podane przez Klienta w reklamacji wymagają uzupełnienia lub uszczegółowienia, zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie lub uszczegółowienie w niezbędnym zakresie. Wraz z takim zawiadomieniem do Klienta przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki reklamacji.
9. Sprzedający poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia złożonej reklamacji. W przypadku nieuznania reklamacji, Sprzedający przedstawi Klientowi powody i uzasadnienie swojej decyzji, którą prześle w tej samej formie, w jakiej reklamacja została złożona.
10. Sprzedający rozpatrzy reklamację i poinformuje Klienta o swojej decyzji w terminie 14 od dnia otrzymania reklamacji.
11. Każda reklamacja powinna zawierać w szczególności prawidłowe dane Klienta, opis przedmiotu reklamacji oraz oczekiwany przez Klienta sposób rozpatrzenia reklamacji.
12. W przypadku skierowania reklamacji z tytułu rękojmi dotyczącej wady Produktu, Klient powinien w reklamacji podać dodatkowo informacje dotyczące Produktu i Zamówienia, oraz przesłać opis i datę powstania wady Produktu. Do reklamacji powinien zostać dołączony dowód zakupu (paragon lub faktura VAT). Do reklamacji Klient może dołączyć także zdjęcie reklamowanego Produktu.
13. W sytuacji, jeżeli Sprzedający odmawia uwzględnienia reklamacji, a Klientem jest Konsument, i Konsument nie jest zainteresowany inicjowaniem sporu na drodze sądowej, wówczas taki Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Postępowanie mające na celu rozwiązywanie sporu konsumenckiego, prowadzone zgodnie z zasadami określonymi w wyżej wymienionej ustawie, polega na:
1) umożliwieniu zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony;
2) przedstawieniu stronom propozycji rozwiązania sporu;
3) rozstrzygnięciu sporu i narzuceniu stronom jego rozwiązania.
Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich następuje na wniosek Konsumenta. Postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzą podmioty uprawnione, legitymujące się aktualnym wpisem do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Każdy podmiot uprawniony prowadzi stronę internetową umożliwiającą łatwy dostęp do informacji dotyczących prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich i pozwalającą na złożenie wniosku o wszczęcie tego postępowania i przekazanie dokumentów, które powinny być dołączone do tego wniosku w postaci elektronicznej. Podmiot uprawniony udostępnia do wiadomości publicznej m.in. informacje o rodzajach sporów konsumenckich, których rozwiązywaniem zajmuje się dany podmiot uprawniony, jak również o regulacjach, które są stosowane przez podmiot uprawniony w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności obowiązujący w tym podmiocie regulamin. Klient będący Konsumentem, ma również prawo skierowania sprawy do rozpatrzenia przez miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub może zasięgać informacji u właściwej miejscowo Federacji Konsumentów.
IX. Reklamacje dotyczące świadczenia usług elektronicznych
1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Klient może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: shop@lifeaid.pl
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedającego następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
4. Odpowiedź Sprzedającego w sprawie reklamacji zostanie wysłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
X. Odebranie dostępu do konta oraz ograniczenia w korzystaniu z konta
1. Sprzedający ma prawo pozbawić Klienta możliwości korzystania konta i usług nieodpłatnych, zablokować Klientowi dostęp do konta i usług nieodpłatnych lub ograniczyć możliwość korzystania z niektórych funkcjonalności konta i usług nieodpłatnych, jeżeli:
1) Klient korzysta ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z obowiązującym prawem, ustalonymi zwyczajami, zasadami współżycia społecznego lub narusza postanowienia Regulaminu;
2) Klient zamieszcza treści o charakterze bezprawnym;
3) Klient wykorzystuje Sklep Internetowy do prowadzenia działalności naruszającej interes Sprzedającego, działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedającego, działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
4) Klient wykorzystuje Sklep Internetowy do promowania działalności innego przedsiębiorcy lub towaru;
5) jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa, w szczególności – choć nie wyłącznie – przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń serwisu www.lifeaid.pl z wykorzystaniem którego prowadzony jest Sklep Internetowy.
2. Sprzedający zawiadamia Klienta o pozbawieniu Klienta możliwości korzystania konta i usług nieodpłatnych, zablokowaniu dostępu do konta i usług nieodpłatnych lub ograniczeniu możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności konta i usług nieodpłatnych, pocztą elektroniczną (e-mail) na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym konta.
3. Klient pozbawiony możliwości korzystania z konta i usług nieodpłatnych nie może dokonać powtórnej rejestracji konta bez uprzedniej zgody Sprzedającego.
XI. Rozwiązanie umowy o świadczenie nieodpłatnej usługi drogą elektroniczną
1. Zarówno Klient, jak i Sprzedający, mogą rozwiązać umowę o świadczenie nieodpłatnych usług drogą elektroniczną w każdym czasie, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz ustępów poniżej.
2. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług elektronicznych:
1) wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie usług elektronicznych o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. na prowadzenie konta w Sklepie Internetowym);
2) Klient może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym bez wskazania przyczyny poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: shop@lifeaid.pl;
3) Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych, poprzez wysłanie do Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przez Klienta podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym, gdy Klient narusza Regulamin, i po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 dni liczonego od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu;
4) Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi niebędącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym oświadczenia o wypowiedzeniu na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przez Klienta podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym;
5) wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
3. Sprzedający i Klient mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług elektronicznych w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
XII. Dodawanie opinii
1. Klient przesyłając Sprzedającemu opinie celem ich publikacji w wyznaczonym do tego komunikatorze znajdującym się na Stronie Internetowej, wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie i rozpowszechnianie przez Sprzedającego, a także jej modyfikowanie oraz odmowę jej publikacji w zakresie wskazanym poniżej.
2. Publikowane opinie są subiektywnymi ocenami Klienta. Klient ponosi odpowiedzialność za treść opinii zamieszczonych na Stronie Internetowej.
3. Każdy Klient ma możliwość przesłania Sprzedającemu swojej opinii celem jej publikacji na Stronie Internetowej.
4. Klient oświadcza, że jego opinia nie narusza obowiązujących przepisów prawa, dóbr osobistych Sprzedającego oraz osób trzecich ani innych praw Sprzedającego oraz osób trzecich.
5. Opinie mogą być publikowane na Stronie Internetowej w języku polskim oraz z zachowaniem obowiązujących zasad poprawnej polszczyzny.
6. Opinie nie są stanowiskiem Sprzedającego, nie prezentują poglądów Sprzedającego i nie powinny być utożsamiane z działalnością Sprzedającego. Sprzedający nie jest dostawcą opinii Klienta.
7. Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że celem opinii jest wyłącznie przekazanie informacji o Produkcie, jego funkcjonalnościach i zastosowaniu.
8. Sprzedający zastrzega sobie prawo do weryfikowania treści przesyłanych opinii oraz odmowy ich opublikowania, jeżeli będą one naruszać postanowienia niniejszego artykułu.
9. W celu opublikowania opinii Klient powinien podać prawidłowe dane, tj.:
1) dodać cenę w skali od 1 do 5,
2) wprowadzić swoje własne oznaczenie (imię lub nick),
3) adres e-mail (które będzie znany wyłącznie Sprzedającemu),
4) treść opinii,
10. Możliwość opublikowania opinii ogranicza się do umieszczenia tekstu opinii, przez co należy rozumieć, że Klient nie może dodawać do opinii w szczególności zdjęć, plików graficznych czy multimedialnych, plików audiowizualnych, dźwiękowych, wizerunków innych osób itd.
11. Opinia nadesłana przez Klienta zostanie opublikowania po weryfikacji treści przez dedykowany zespół Sprzedającego. Sprzedający zastrzega sobie prawo do decydowania o umieszczaniu opinii na Stronie Internetowej lub odmowie umieszczenia nadesłanych opinii – zgodnie z ust. 12 poniżej. Decyzja o umieszczeniu na Stronie Internetowej lub odrzuceniu nadesłanej opinii następuje w terminie do 14 dni roboczych liczonych od momentu przesłania opinii przez Klienta.
12. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji opinii, w przypadku gdy:
1) narusza obowiązujące przepisy prawa polskiego i międzynarodowego, nawołuje do nienawiści na tle rasowym, wyznaniowym, etnicznych itd., oraz zawiera treści faszystowskie, pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propaguje przemoc, obraża uczucia religijne lub dobre obyczaje;
2) zawiera treści rasistowskie, ksenofobiczne, odwołanie do symboli prawnie zakazanych;
3) posiadać elementy lub kontekst obraźliwy, stanowi groźbę skierowaną do innych osób;
4) nawołuje do konfliktów, wojen;
5) zawiera adresy stron internetowych innych niż Strona Internetowa;
6) zawiera odnośniki do innych serwisów internetowych, sklepów internetowych, w szczególności konkurencyjnych serwisów internetowych, oraz porównywarek cen;
7) zawiera bezpośrednie lub pośrednie treści o charakterze reklamowym, inne treści o charakterze komercyjnym, dane innych kupujących, treści podważające dobre imię i renomę Sprzedającego i innych kupujących, treści nieprawdziwe, treści o charakterze spamu;
8) narusza prawa patentowe, autorskie, tajemnice handlowe oraz inne prawa własności intelektualnej;
9) jest kopią treści opinii innego Klienta, producenta opiniowanego Produktu oraz zawiera fragmenty treści z różnych źródeł;
10) nie dotyczy w całości lub części opiniowanego Produktu;
11) wskazuje wysokość ceny, za jaką Produkt został kupiony;
12) dodawana jest wielokrotnie przez tego samego Klienta i/lub o tożsamej treści.
13. Treść opinii Klienta może zostać udostępniona podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom ścigania oraz wymiaru sprawiedliwości.
16. Klient udziela Sprzedającemu nieograniczonej czasowo, terytorialnie, nieodpłatnej, wyłącznej i przenoszalnej licencji na korzystanie, rozpowszechnianie i publikowanie, kopiowanie oraz dystrybucję wszelkich zamieszczonych przez Klienta na Stronie Internetowej opinii.
17. W ramach licencji, o której mowa w ust. 16 powyżej, Sprzedający ma prawo do:
1) rozpowszechniania opinii przez publiczne jej udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet), publiczne wyświetlenie i republikację,
2) utrwalanie i zwielokrotnianie opinii – wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy opinii, w tym w szczególności techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową.
18. W ramach udzielonej licencji Klient wyraża zgodę na wykorzystywanie opinii lub dowolnej jej części w celu promocji i reklamy Sprzedającego. Jednocześnie Klient udzielając licencji zapewnia Sprzedającego, że opinię stworzył samodzielnie, ma ona charakter indywidualny, nie jest cudzym utworem, oraz nie narusza praw autorskich osób trzecich. W przypadku, gdyby powyższe zapewnienie okazało się nieprawdziwe, Klient ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za naruszenie ich praw oraz wobec Sprzedającego.
19. Poprzez opublikowanie opinii Klienta, Klient wyraża zgodę na wykorzystanie ich przez osoby trzecie w zakresie ich dozwolonego użytku osobistego.
20. Sprzedający ma prawo skontaktować się z Klientem wysyłającym opinię poprzez pocztę e-mail.
21. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające dodawanie opinii na Stronie Internetowej to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 66 lub Firefox 60 lub Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
XIII. Newsletter
1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu Zamówienia. W przypadku wyrażenia takiej zgody, Klient otrzymywać będzie na podany przez siebie adres e-mail informację elektroniczną Sklepu internetowego, a także inne informacje handlowe wysyłane na zlecenie Sprzedającego – dalej jako: „Newsletter”.
2. Korzystać z usługi Newsletter może każdy Klient.
3. Zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu Zamówienia dotyczącej usługi Newsletter będzie traktowane jako jednoznaczne wyrażenie zgody na przesyłanie informacji w ramach usługi Newsletter na wskazany przez Klienta adres e-mail. W dalszej kolejności do Klienta zostanie przesłana wiadomość elektroniczna z linkiem do potwierdzenia rejestracji. Potwierdzenie rejestracji przez Klienta będzie jednoznaczne z zawarciem pomiędzy Klientem a Sprzedającym umowy o korzystanie z usługi Newsletter na warunkach określonych w Regulaminie. Aktywacja usługi Newsletter następuje po potwierdzeniu rejestracji przez Klienta.
4. Operatorem usługi Newsletter jest Life Aid Sp. z o.o.– dalej jako: „Operator”. Operator świadcząc usługę Newsletter działa na zlecenie Sprzedającego.
5. Do korzystania z usługi Newsletter konieczny jest dostęp do sieci Internet oraz posiadanie aktywnego adresu e-mail, natomiast nie jest wymagane spełnienie szczególnych wymagań technicznych, poza skorzystaniem z urządzenia wyposażonego w standardowy system operacyjny oraz standardową przeglądarkę internetową, np. komputer, smartfon, tablet itd.
6. Klient korzystając z usługi Newsletter zobowiązany jest do powstrzymania się od działań zakazanych przez prawo powszechnie obowiązujące, a także przez Regulamin.
7. Wiadomości wysyłane w ramach usługi Newsletter każdorazowo stanowią utwory w rozumieniu prawa autorskiego i podlegają ochronie określonej w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Jakiekolwiek kopiowanie, modyfikowanie, przerabianie, udostępnianie i wykorzystywanie w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub bez zgody Sprzedającego może zostać uznane za naruszenie prawa.
8. Umowa o korzystanie z usługi Newsletter zostaje zawarta na czas nieokreślony.
9. Sprzedający może zawiesić bądź zakończyć świadczenie usługi Newsletter w każdej chwili, po uprzednim poinformowaniu Klienta na podany przez niego adres e-mail.
10. Sprzedający ma prawo do usunięcia ze swojej bazy nieprawidłowego lub nieistniejącego adresu e-mail podanego przez Klienta.
11. Sprzedający przetwarza dane Klienta w celu świadczenia usługi Newsletter. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami prawa oraz wyłącznie w celach związanych z realizacją usługi Newsletter. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do wykonania usługi Newsletter.
XIV. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1. W niniejszym punkcie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami indywidualnymi.
2. Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży może nastąpić bez podania przyczyny, zaś w takiej sytuacji Klient niebędący Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym nie ma żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.
3. Sprzedający ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami indywidualnymi dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą indywidualnym z chwilą wydania przez Sprzedającego Produktu firmie kurierskiej. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorca indywidualnym jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności firmy kurierskiej.
XV. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców indywidualnych
1. Przedsiębiorca indywidualny jest objęty ochroną wyłącznie w zakresie:
a) niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
b) odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu,
c) prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
d) zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
2. Przedsiębiorca indywidualny traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedającym, posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
3. Przedsiębiorca indywidualny nie jest objęty ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
XVI. Postanowienia końcowe
1. Zamieszczone w Sklepie Internetowym zdjęcia Produktów mogą różnić się od rzeczywistego wyglądu Produktów ze względu na indywidualne ustawienia sprzętu komputerowego użytego przez Klienta podczas składania Zamówienia (dotyczyć to może takich parametrów jak np. kolor towaru, wielkość Produktu, itd.), w związku z czym Klient nie będzie występował w tym zakresie w stosunku do Sprzedającego z jakimikolwiek roszczeniami.
2. Sprzedający może prowadzić prace serwisowe, testy nowych funkcjonalności lub rozwiązań serwisu www.lifeaid.pl z wykorzystaniem którego prowadzony jest Sklep Internetowy. Informacje o tych działaniach będą podawane z wyprzedzeniem poprzez ich zamieszczenie w serwisie www.lifeaid.pl z wykorzystaniem którego prowadzony jest Sklep Internetowy, jeśli będzie to powodować zawieszenie lub zakończenie świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego.
3. Niniejszy Regulamin jest dostępny nieodpłatnie pod adresem elektronicznym: www. /lifeaid.pl/regulamin/ .
4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne utrudnienia lub niemożność realizacji Umowy Sprzedaży lub świadczenia usług nieodpłatnych drogą elektroniczną wynikające z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, w szczególności awarii technicznych oraz wystąpienia siły wyższej.
5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, na zasadach określonych poniżej. Zmiany będą publikowane w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu w serwisie www.lifeaid.pl z wykorzystaniem którego prowadzony jest Sklep Internetowy.
6. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym każdorazowo przez Sprzedającego. Zamówienie złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmiany Regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
7. Każdorazowo do dokonania zakupów w Sklepie Internetowym konieczne jest zapoznanie się z aktualną wersją Regulaminu i Polityki prywatności oraz ich akceptacja.
8. Regulamin podlega prawu polskiemu, zaś w zakresie uregulowanym niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego w Polsce prawa, w szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
9. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, poszczególne postanowienia Regulaminu będą interpretowane w taki sposób, aby były zgodne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień Regulaminu zostało uznane prawomocnym orzeczeniem sądu powszechnego za niezgodne z prawem, nieważne lub okazało się niewykonalne, postanowienie takie będzie uważane za niezastrzeżone w Regulaminie, przy czym wszystkie jego dalsze postanowienia pozostają w mocy.
10. Tytuły poszczególnych punktów Regulaminu zostały umieszczone wyłącznie dla ułatwienia odniesień lub jej lektury i nie mają wpływu na interpretację Regulaminu.
11. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Klientem a Sprzedającym będą rozwiązywane w pierwszej kolejności na drodze polubownej zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku, gdy danego sporu nie udało się rozwiązać polubownie w terminie 30 od dnia przystąpienia do jego rozwiązania, wszelkie spory (z wyłączeniem tych sporów, w których Klientem jest Konsument) będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.
12. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują od dnia 28 marca 2024r.
[Archiwum]